Обов'язки:
Вимоги:
Умови роботи:
Резюме та мотиваційний лист із обґрунтуванням намірів працювати в ІСАР Єднання на цій позиції прохання надсилати до 8 жовтня 2024 року на електронну пошту office@ednannia.ua з копією на lubkova@ednannia.ua
Просимо обов'язково вказати бажаний рівень винагороди.
About ISAR Ednannia and USAID Ukraine Civil Society Sectoral Support Activity
ISAR Ednannia is a Ukrainian non-profit organization founded in 1997 and officially registered in 1999. Our mission is to nurture and unite leaders of the nation. To accomplish this mission, we develop communities and philanthropy; provide financial support to CSOs; strengthen the capacity of civil society; strengthen the role and promote, and build a platform for interpectoral dialogue and cooperation.
The purpose of USAID's Ukraine Civil Society Sectoral Support Activity (or “Activity” hereafter) is to improve the operating environment for civil society and strengthen the institutional capacities of civil society organizations (CSOs) to advance the self-reliance of the civic sector in Ukraine. ISAR Ednannia implements the Activity as a prime implementing partner in a consortium with the Ukrainian Center for Independent Political Research (UCIPR) and the Centre for Democracy and Rule of Law (CEDEM).
ISAR Ednannia is seeking highly qualified candidates for the full-time Deputy Chief of Party (DCOP) position to join the USAID's Ukraine Civil Society Sectoral Support Activity team in Kyiv. Applications will be accepted by September 27, 2024.
Position Overview:
The DCOP will work with the Chief of Party (COP) to manage the program's implementation and oversee its performance, management, and operations. The DCOP will assist with high-quality, timely, and complete submission of work plans, financial reports, performance reports, etc. S/he will maintain communication and momentum among teams, closely monitor the progress of interventions, and work with MELP & Reporting Manager to ensure the proper operational support for successful implementation. The person in this position is expected to communicate clearly and courteously; and to develop and maintain positive relationships with consultants, collaborators, co-workers, and other donors.
Position Duties and Responsibilities
The DCOP will be responsible for, but not limited to, the following tasks:
QUALIFICATIONS
To apply for the position, please send your CV in English and your motivation letter to office@ednannia.ua. Please, indicate “DCOP USAID Activity” in the subject line of the e-mail. Due to a high volume of applications received, we are unable to contact each applicant individually regarding the status of their application. Only shortlisted candidates will be contacted in response to this job advertisement. After the pre-selection process, the best candidates will be invited for an interview. Only candidates invited to the interview will be informed about the results of the selection in writing.
ІСАР Єднання – українська громадська організація, яка більше 25 років розвиває громадянське суспільство в Україні, фасилітує діалог громадянського суспільства, держави та бізнесу, посилює роль громадянського суспільства в процесах відновлення країни. ІСАР Єднання реалізовує проєкти за підтримки партнерів, таких як USAID, UNICEF, UNDP, ЄС, Фонд Ч.Мотта, Посольство США, Німецький Фонд Маршала тощо.
Ми шукаємо креативного та енергійного SMM-спеціаліста/ку, який/ка допоможе нам комунікувати з нашими цільовими аудиторіями, розширити нашу присутність в соціальних мережах та підвищити рівень взаємодії з аудиторією.
Основні обов’язки:
• Розробка та реалізація SMM стратегій для соціальних мереж (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn та інших)
• Створення, планування та публікація контенту (тексти, зображення, відео,інфографіка)
• Ведення та модерація сторінок компанії у соціальних мережах
• Аналіз ефективності проведених кампаній та підготовка звітів
• Взаємодія з підписниками, відповідь на коментарі та повідомлення
• Моніторинг нових трендів у SMM та їх впровадження
• Навички макетування та дизайну будуть перевагою (Canva, Figma, Photoshop, Illustrator);
• Співпраця з іншими з іншими членами команди для забезпечення узгодженості комунікаційних меседжів
• Виконання інших задач, пов’язаних з діяльністю ІСАР Єднання, за погодженням
Вимоги:
• Досвід роботи на посаді SMM спеціаліста від 2 років
• Знання сучасних тенденцій та інструментів у сфері SMM
• Вміння створювати цікавий та якісний контент
• Відмінні комунікативні навички
• Вміння працювати з аналітичними інструментами (Google Analytics, Facebook Insights та інші)
• навички макетування та дизайну будуть перевагою (Canva, Figma, Photoshop, Illustrator)
• Креативність та здатність до швидкого вирішення проблем
• Відмінне володіння українською та англійської мовами
Ми пропонуємо:
• Конкурентну заробітну плату за результатами співбесіди, соціальний пакет
• Роботу у новому, зручному офісі в центрі Києва (гібридний формат можливий за домовленістю)
• Можливість професійного та кар'єрного зростання
• Дружній колектив та комфортні умови роботи
• Можливості для навчання й професійного зростання
• Участь у цікавих та масштабних проектах
Резюме та супровідний лист із обґрунтуванням бажання працювати в ІСАР Єднання на цій позиції прохання надсилати до 10 липня 2024 року на електронну пошту office@ednannia.ua та обов’язково копію klymova@ednannia.ua з темою листа «Вакансія SMМ-спеціаліста/ки». Також просимо вказати бажаний рівень винагороди.
У центрі друкованої збірки неймовірний український досвід фандрейзингу. Книга складається з 22 коротких історій, які розповідають як сміливим, ініціативним та небайдужим українкам та українцям вдається робити начебто неможливе — «закривати» багатомільйонні збори.
Це видання готували до друку люди, які однозначно тримали у голові фразу: «Важкі часи народжують сильних людей». Українці своєю багаторічною працею довели: іншій частині цивілізованого світу настав час переймати їхній досвід та вчитися в них.
Також книга стане ще одним нагадуванням читачам про повномасштабне вторгнення Росії в Україну. Наша країна відчайдушно потребує не тільки прямої фінансової допомоги, спрямованої в бюджет, але й підтримки гуманітарних, логістичних, медичних та інших ініціатив, у яких зріле українське громадянське суспільство грає першу скрипку або взагалі регулює темпоритм твору. Для багатьох книга може стане приводом подумати, чим вони можуть допомогти Україні.
Відповідно до чинного законодавства усі проєкти, які реалізовуються за кошти проєктів міжнародно-технічної допомоги (МДТ), підлягають реєстрації та звітуванню за встановленими процедурами.
На запит ІСАР Єднання спеціалісти Секретаріату Кабінету Міністрів підготували відповіді на найбільш поширені запитання від організацій громадянського суспільства.
Дана інформація стане у нагоді усім хто вже реалізовує, або ще тільки на етапі планування реалізації проєктів МДТ.
1. ЯКІ ПРОЄКТИ ВІДПОВІДАЮТЬ СТАТУСУ МІЖНАРОДНОЇ ТЕХНІЧНОЇ ДОПОМОГИ?
Міжнародна технічна допомога надається партнерами з розвитку на безоплатній та безповоротній основі з метою підтримки України відповідно до міжнародних договорів України.
2. ЧИ Є РЕЄСТРАЦІЯ ОБОВ’ЯЗКОВОЮ?
Державна реєстрація проєктів МДТ провадиться з метою:
Проєкт може реалізовуватись, проте це є порушенням вимог законодавства України.
Іміждеві та податкові наслідки.
Процедури державної реєстрації проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги регулюються постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. «Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги» (далі – Порядок). Для національних та міжнародних організацій процедури державної реєстрації проєктів однакові.
Відповідно до понять, які вживаються у Порядку:
- реципієнт - резидент (фізична або юридична особа), який безпосередньо одержує МДТ згідно з проєктом (програмою);
- бенефіціар - центральний орган виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська, Севастопольська міська держадміністрація, до компетенції яких належить формування та/або реалізація державної політики у відповідній галузі чи регіоні, де передбачається впровадження проєкту (програми), та які зацікавлені в результатах виконання проєкту (програми); виконавчий орган місцевого самоврядування, юрисдикція якого поширюється на територію реалізації проєкту (програми); Секретаріат Кабінету Міністрів, Офіс Президента, комітети та Апарат Верховної Ради, Національний банк, Верховний Суд, вищі спеціалізовані суди, Національне антикорупційне бюро, Рахункова палата, інші державні органи.
3. ЯКІ ПЕРЕВАГИ ТА ПІЛЬГИ ДАЄ РЕЄСТРАЦІЯ ПРОЄКТУ МТД?
Відповідні пільги, привілеї та імунітети, що надаються в рамках проєктів міжнародної технічної допомоги, передбачені у міжнародних договорах України.
Державна реєстрація проєктів є підставою для реалізації права на одержання відповідних пільг, привілеїв, імунітетів, передбачених законодавством та міжнародними договорами України.
Спеціальні умови для закупівель або логістики для зареєстрованих проєктів не передбачені законодавством України.
Пільги для персоналу проєкту не передбачені законодавством України.
Відповідно до законодавства України повернення податку на додану вартість (ПДВ) в рамках проєктів міжнародної технічної допомоги не передбачено.
У разі, якщо міжнародним договором України, який ратифіковано Верховною Радою або який набув чинності в установленому порядку, передбачені пільги щодо сплати ПДВ, то:
4. У ЯКІ СТРОКИ МАЄ БУТИ ЗАРЕЄСТРОВАНИЙ ПРОЄКТ?
Секретаріат Кабінету Міністрів України розглядає документи протягом 10 робочих днів і приймає рішення щодо проведення державної реєстрації проєкту. Документи мають бути подані в повному обсязі та всіма учасниками проєкту.
Ні, такого обмеження немає. Проте у державній реєстрації проєктів може бути відмовлено в разі завершення строку реалізації проєкту. Крім того, у разі подання документів для державної реєстрації проєкту у строк, що перевищує шість місяців з початку реалізації проєкту, подається звіт про результати реалізації проєкту.
5. ЯКОЮ Є ПРОЦЕДУРА ПЕРЕРЕЄСТРАЦІЇ ПРОЄКТІВ МТД?
Проєкти підлягають перереєстрації у разі зміни партнера з розвитку, виконавців, реципієнтів, бенефіціара, їхнього найменування, назви, цілей, змісту, кошторисної вартості, строків виконання проєкту, подання плану закупівлі.
Документи, що подаються для здійснення державної перереєстрації проєктів, для кожного випадку (причини) визначені пунктом 21 Порядку.
Строки державної перереєстрації проєктів такі ж, як і для державної реєстрації, тобто 10 робочих днів від дня надходження всіх необхідних документів, передбачених Порядком.
6. ПРОЦЕДУРА РЕЄСТРАЦІЇ.
6.1. ПАКЕТ ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОТРІБНІ ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ ТА КУДИ ВОНИ НАПРАВЛЯЮТЬСЯ.
Документи, необхідні для здійснення державної реєстрації проєктів (програм) визначені пунктом 14 Порядку.
Для державної реєстрації проєктів подаються до Секретаріату Кабінету Міністрів України такі документи (обов’язкові документи):
1) Лист-клопотання реципієнта про державну реєстрацію, яке містить відомості про:
2) Лист-клопотання партнера з розвитку про державну реєстрацію, яке містить відомості про:
До клопотання обов'язково вноситься номер проєкту (програми), визначений партнером з розвитку.
3) Засвідчена партнером з розвитку або виконавцем копія контракту, укладеного між партнером з розвитку і виконавцем, або його частини, в якій визначено цілі, завдання проєкту, види та обсяги міжнародної технічної допомоги, яка надається для цілей проєкту, кошторисну вартість, строк та етапи реалізації проєкту.
4) Лист від бенефіціара про підтримку і заінтересованість у результатах проєкту (програми) та згоду на провадження діяльності, зазначеної у контракті. У листі бенефіціара також зазначається інформація про відповідність проєкту (програми) завданням та заходам, визначеним Програмою діяльності Кабінету Міністрів, Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, Цілями сталого розвитку, схваленими резолюцією Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй від 25 вересня 2015 р. № 70/1, регіональними стратегіями розвитку, іншими стратегіями.
Для проєктів (програм), які спрямовані на підтримку розвитку інститутів громадянського суспільства, лист від бенефіціара про заінтересованість у результатах проєкту (програми) не подається.
5) Документ (меморандум, заява про наміри, план діяльності, технічне завдання, партнерська угода тощо), який підтверджує узгодження цілей, завдань, діяльності за проєктом (програмою) між партнером з розвитку або виконавцем і реципієнтом (бенефіціаром) (далі – спільний документ).
Зазначений документ повинен також містити:
Якщо реципієнт уклав грантову угоду з партнером з розвитку або виконавцем, замість спільного документа подається завірена реципієнтом копія такої грантової угоди.
Якщо реципієнт у своєму листі-клопотанні зазначив інформацію про свою згоду на провадження діяльності, передбаченої контрактом, укладеним між партнером з розвитку і виконавцем, то реципієнт не подає спільний документ.
6) Не обов’язковий документ
У разі виникнення потреби в реалізації права на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України подається засвідчений партнером з розвитку або виконавцем план закупівлі, що складається за формою згідно з додатком 5 до Порядку.
План закупівлі може подаватися мовою, прийнятною для партнера з розвитку, з обов’язковим перекладом українською мовою.
У разі внесення змін до плану закупівлі (крім змін у зв’язку з визначенням субпідрядників) такий план подається із зазначенням дати внесення змін Секретаріату Кабінету Міністрів.
У разі внесення змін до плану закупівлі у зв’язку з визначенням субпідрядників такий план подається партнером з розвитку (виконавцем) або реципієнтом із зазначенням дати внесення змін Секретаріату Кабінету Міністрів разом із копією субпідрядного договору.
Для проєктів (програм), у яких бенефіціар одночасно виконуватиме функції реципієнта, план закупівлі засвідчується партнером з розвитку або виконавцем та узгоджується із бенефіціаром/реципієнтом.
Документи подаються поштою за адресою - вул. Грушевського, 12/2, м .Київ, 01008 або до Урядового контактного центру.
Онлайн-платформи або електронні сервіси для подачі документів на сьогодні відсутні.
6.2. ЧИ МОЖЛИВО ОТРИМАТИ КОНСУЛЬТАЦІЮ ВІД СКМУ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ДОКУМЕНТІВ?
Секретаріат Кабінету Міністрів України може надавати консультації щодо документів, які подаються для реєстрації проєктів МТД.
- Відділ співробітництва з ЄС: (044) 256-79-24, (044) 256-79-38, (044) 256-79-40.
- Відділ співробітництва з іноземними країнами: (044) 256-79-76, (044) 256-79-11, (044) 256-79-72.
- Відділ співробітництва з міжнародними організаціями: (044) 256-79-37, (044) 256-79-18.
7. ФОРМИ ЗВІТНОСТІ ТА ПРОЦЕДУРА ЗВІТУВАННЯ ПРОЄКТІВ МТД.
1) До Секретаріату Кабінету Міністрів бенефіціари та реципієнти у випадках, коли бенефіціар не визначається, подають результати поточного (піврічного, річного) моніторингу і результати заключного моніторингу.
Форма результатів моніторингу проєкту затверджена Порядком - додаток 3 та додаток 7 до Порядку.
2) До органу ДПС, в якому перебуває на обліку як платник податків, виконавець та субпідрядник, що реалізують право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, складає та подає інформаційне підтвердження придбання товарів, робіт і послуг у пільговому режимі за кошти міжнародної технічної допомоги за проєктом - додаток 8 до Порядку.
Результати поточного піврічного моніторингу реципієнт подає бенефіціарові до 10 липня звітного року.
Результати річного моніторингу проєкту подаються до 10 січня року, що настає за звітним.
Результати моніторингу складаються за формою згідно з додатком 3 до Порядку, візуються відповідальною особою та підписуються керівником реципієнта.
Для забезпечення заключного моніторингу реципієнт подає бенефіціарові результати заключного моніторингу за формою згідно з додатком 3 до Порядку.
До Секретаріату Кабінету Міністрів бенефіціари подають кожного півріччя до 30 числа наступного місяця підписані координатором проєкту (програми) результати поточного та/або заключного моніторингу згідно з додатком 7 до Порядку.
Виконавець та субпідрядник, що реалізують право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, щомісяця до 20 числа подають органу Державної податкової служби (ДПС), в якому перебувають на обліку як платники податків, інформаційне підтвердження придбання товарів, робіт і послуг у пільговому режимі за кошти міжнародної технічної допомоги за проєктом.
Виконавець та субпідрядник, що реалізують право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, щомісяця до 20 числа подають органу ДПС, в якому перебувають на обліку як платники податків, інформаційне підтвердження придбання товарів, робіт і послуг у пільговому режимі за кошти міжнародної технічної допомоги за проєктом - за формою згідно з додатком 8 до Порядку.
Неподання реципієнтом бенефіціарові або бенефіціаром до Секретаріату Кабінету Міністрів результатів моніторингу вважається рівнозначним незадовільному впровадженню проєкту.
Інформація підготовлена Секретаріатом Кабінету Міністрів України на запит ІСАР Єднання
Спортивна дипломатія як інструмент м’якої сили, аби промотувати Україну та українське під час літніх Олімпійських та Паралімпійських ігор 2024. Про це йшлося під час спеціалізованого курсу «Спортивна дипломатія» для представників спортивних організацій і дипломатів в Домі громадянського суспільства ІСАР Єднання, який традиційно став платформою для важливої публічної дискусії, цього разу про роль спорту у міжнародній дипломатії. На курсі, який ініціювало Міністерство молоді та спорту України і організувало у партнерстві з Міністерством закордонних справ і Дипломатичною академією, тренінги читали експерти зі спортивної дипломатії США, Великобританії та Німеччини, спеціалісти з комунікації МЗС України, медіаконсультанти з різних країн.
Головною лекторкою курсу стала Ешлі Хаффман, докторка філософії, колишня керівниця відділу спортивної дипломатії Державного департаменту США, у минулому – директорка з питань гендерної рівності в некомерційній організації Athletes for Hope і професорка Університету Теннессі. Ешлі Хаффман працювала зі спортсменами й тренерами з-понад 120 країн над розвитком бізнесу та соціальними змінами та запустила відзначену нагородами Глобальну спортивну наставницьку програму, яка об’єднує міжнародних лідерів жіночого спорту з жінками-керівниками в Сполучених Штатах для розв'язання соціально-політичних проблем.
Викладачі курсу розповідали українським спортсменів, представникам національних спортивних федерацій, дипломатам і тим, хто залучений до міжнародних спортивних відносин, про секрети спортивної дипломатії і як використати майданчик літніх Олімпійських та Паралімпійських ігор 2024 для привернення уваги до геноцидної війни рф проти України. Адже від початку повномасштабного вторгнення росія вбила 479 спортсменів та тренерів та зруйнувала 518 спортивних об’єктів.
Директорка департаменту публічної дипломатії Міністерства закордонних справ України Вікторія Ляліна-Бойко розповіла про результати глобальної інформаційної кампанії #BoycottRussianSport, яка була покликана заборонити участь російських та білоруських спортсменів в Олімпійських іграх 2024. Адже, за її словами, російський спорт та Олімпійський комітет росії є невід’ємною частиною російської імперіалістичної пропаганди. Вона також поділилася секретами промотування у світі України та всього українського як бренду через спорт. «Олімпіада – це унікальна можливість через спорт і наших спортсменів достукатись до тих аудиторій, які недосяжні для офіційних комунікацій», – сказала Вікторія.
Бути найкращим партнером для вас, робити зміни в країні та зростати разом – саме цього прагне ІСАР Єднання. Тому наша організація постійно вдосконалюється й працює над собою.
Аби зрозуміти, що ми робимо правильно, а що варто відкоригувати в роботі, ми хочемо мати зворотній зв'язок зі всіма, хто починає день не з кави, а з перегляду наших новин у соцмережах, з тими, кому є за що нас покритикувати чи є нам що сказати.
Ми хочемо дізнатися ваші думки і поради, як вдосконалити наші сервіси, зробити зв’язок між нами ще зручнішим, а спілкування – ефективнішим. Нам важлива думка кожного з вас.
Будемо вдячні, якщо ви дасте відверті відповіді у нашому опитуванні, натиснувши на цей лінк: https://forms.gle/xQf5nkkZXjWpdYYf9
За бажанням можна заповнити анкету анонімно або лишити свої контакти.
В період з 13 по 18 травня 2024 року в Пущі-Водиці пройшла очна частина навчання у Школі фандрейзингу, організована ІСАР Єднання. Мета Школи – підготовка фахівців у сфері залучення фінансових ресурсів у громадський сектор, який втілює суспільно важливі проєкти.
85% програми Школи склали практичні блоки, поєднані між собою спілкуванням з донорами, оглядом тенденцій й вимог фандрейзингу, опрацюванням різних типів і форм заявок на гранти, спільнотами практиків, де експерти з різних сфер, ділилися унікальним досвідом залучення коштів у проєкти.
Після завершення 6-денного офлайн навчання учасники перейшли до дистанційного формату, де мають виконати ряд завдань протягом місяця, зокрема, розробити стратегію фандрейзингу та підготувати заявки на гранти. Далі на всіх чекає фінальне тестування, оцінка компетенцій Сертифікаційним комітетом «Інституту професійного фандрайзингу», вручення документів про навчання.
Наставницьким складом Школи фандрейзингу виступили знані фахівці у галузі: Світлана Куц, засновниця «Інституту професійного фандрейзингу»; Олег Гришин, сертифікований тренер з фандрейзингу (European Fundraising Association); Тетяна Друзенко, голова правління Громадської організації «Школа громадської відповідальності», експертка Українського культурного фонду; Майкл Нортон (Великобританія), засновник провідної британської агенції «Directory of Social Change», що надає інформацію, навчає та підтримує волонтерські організації; Джон Душинскі (Канада), коуч і тренер, підприємець, тренерів Курсу професійних фандрейзерів за сертифікатом Європейської фандрейзингової асоціації (16 країн Європи) та ін.
Приємно відмітити, що учасники/ці школи визнають корисність навчання та готові втілювати власні проєкти у життя. Кілька коментарів:
«Щиро вдячна організаторам, спікерам за максимально продуктивну роботу, це дуже потужно і, головне, важливо. Школа фандрейзингу – це щось неймовірне в моєму житті! Це такий крутий досвід і можливість реалізувати себе! Дякую від щирого серця», – висловлює враження після завершення 6-денного навчання Кириченко Оксана, представниця Громадської організації «Волонтерра», Кіровоградська область.
«Дякую організаторам, донору та всім учасникам за крутезне навчання! Корисно, важливо та своєчасно», – зазначає Христина Курганська, представниця Громадської організації «ДОЛАДУ», м. Київ.
Нагадаємо, що у програмі взяли участь двадцять представників громадських та благодійних організацій, зокрема із Запоріжжя, Дніпра, Луцька, Львова, Ужгорода, Івано-Франківська, Чернівців, Хмельницького і Кропивницького, а також Київської та Харківської областей.
Навчальний проєкт триватиме до кінця червня.
Школа фандрейзингу організована ІСАР Єднання у межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства України», що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку.
Міністерство у справах ветеранів України за підтримки ІСАР Єднання презентувало та обговорило проєкт Паспорта громади доступної для ветеранів війни.
Це ще один новий стратегічний проєкт Мінветеранів, що створить умови для реалізації ветеранських політик в громадах через єдині підходи, чіткі та зрозумілі для ветеранів і ветеранок, членів їх родин та сімей загиблих Захисників і Захисниць та прості для впровадження на місцях.
Синергія органів центральної виконавчої влади, місцевого самоврядування та територіальних громад дасть якісний результат для створення усіх належних умов для повернення у цивільне життя відповідно до потреб та можливостей.
В.о. Міністра у справах ветеранів України Олександр Порхун представив концепцію проєкту доступності громад та покроковий алгоритм дій його реалізації. За його словами, у Кабінету міністрів, Верховної ради, органів місцевого самоврядування є спільне завдання: сформувати єдине цілісне бачення ветеранської політики та дорожню карту її реалізації та надати інструменти для ефективного впровадження.
“Діяти ми маємо за принципом: “Нічого без ветеранів для ветеранів”. Саме тому і цей проєкт також буде реалізовуватися на основі аналізу проблематики та потреб і серед них, зокрема, необхідність у медичному, психологічному, юридичному, інформаційному, освітньому забезпеченні. Водночас, ми розуміємо, що створення механізмів задоволення цих потреб і вирішення проблем лише на загальнодержавному рівні, не буде ефективним без залучення кожної з громад. Робота має бути скоординованою та спільною. І результатом буде досягнення «ідеальної надцілі», коли кожна громада не лише розумітиме запит наших бенефіціарів, а й зможе підтримати їх на кожному етапі”, - зазначив Олександр Порхун.
Під час відкриття виконавчий директор ІСАР Єднання Володимир Шейгус закцентував увагу учасників: "Ми точно знаємо, що жоден сектор окремо, зокрема громадянське суспільство, не зможе надати стільки можливостей, скільки здатні ми разом, працюючи спільно, об’єднуючи зусилля. ІСАР Єднання провів дослідження і з'ясував: 1000 організацій громадянського суспільства сьогодні працюють у ветеранському секторі. Понад 50 з них ми надаємо фінансову та консультаційну підтримку, супровід проєктів. ІСАР Єднання разом з донорами, представниками бізнесу і влади, органів місцевого самоврядування опікується потребами й запитами захисників і захисниць, які повертаються до цивільного життя. Це є довготривала та відповідальна місія, на шляху якої єднання зусиль і можливостей має тривати й посилюватися".
У презентації та обговоренні взяли участь народні депутати України, представники Уряду, ветерани та ветеранки, представники громад.
Це перший публічний захід Міністерства у справах ветеранів України разом з партнерами щодо презентації проєкту спрямованого на впровадження ветеранських політик в громадах.
Захід організовано Міністерством у справах ветеранів України за підтримки ІСАР Єднання у межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства України», що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку. Зміст (указати вид публікації) не обов’язково відображає погляди ІСАР Єднання, погляди Агентства США з міжнародного розвитку або Уряду США.
13 травня 2024 року у Пущі-Водиці відбувся старт Школи фандрейзингу.
На думку організаторів програми, навчання фандрейзингу є надактуальним у контексті війни в Україні й спаду динаміки волонтерського руху. То ж багато структур мають труднощі із залученням необхідних ресурсів на проєкти.
У відповідь на цей виклик ІСАР Єднання відкрив Школу фандрейзингу, мета якої – підготувати фахівців у сфері залучення фінансових ресурсів у громадський сектор, який втілює суспільно важливі проєкти. Крім того, ця освіта сприятиме сталому розвитку й зростанню потенціалу «третього сектору».
ІСАР Єднання отримав 241 заявку на навчання. Організатори відібрали 20 найбільш вмотивованих представників організацій громадянського суспільства (далі - ОГС) для участі у Школі.
У відкритті програми взяли участь представники громадських та благодійних організацій із Запоріжжя, Дніпра, Луцька, Львова, Ужгорода, Івано-Франківська, Чернівців, Хмельницького і Кропивницького, а також Київської та Харківської областей.
На початку навчання кураторка Школи, засновниця Інституту професійного фандрайзингу Світлана Куц закцентувала увагу учасників: «Люди дають людям для людей, і це один із ключових принципів фандрейзингу». Експертка звернула увагу на тому, що у центрі уваги будь-якої діяльності, спрямованої на залучення коштів, стоїть людина, її потреби і бажання.
«Для мене важливим є залучення коштів для організації, а також передача набутих знань своїм колегам. Адже наша структура координує роботу 20 волонтерських груп, а це 120 людей», – поділилась своїми очікуваннями представниця БО «БФ «Станція «Харків» Алла Фещенко (м. Харків).
«Я з нетерпінням чекала на участь у Школі фандрейзингу від ІСАР Єднання, адже знаю про високу якість навчання», – додала делегатка ГО «Сила майбутнього» Світлана Лук'янченко (м. Дніпро).
Навчальна програма триватиме до кінця червня.
Школа фандрейзингу організована ІСАР Єднання у межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства України», що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку.
ІСАР Єднання відзначив переможців конкурсу журналістських робіт на краще висвітлення теми відновлення України та євроінтеграції серед журналістів регіональних ЗМІ та місцевих видань «Відновлення України: шлях до єдності».
«Роль незалежних медіа є ключовою для розвитку громадянського суспільства, та демократії загалом. Особливе значення в цьому процесі мають регіональні медіа, які знають, як донести важливу інформацію до аудиторії своїх громад. А оперативність, правдивість і коректність поданої інформації цінні для будь-якої громади у прийнятті важливих рішень. Тож, дякуємо вам за взаємодію з громадянським суспільством та вашу кропітку роботу», – наголосив виконавчий директор ІСАР Єднання Володимир Шейгус під час урочистої церемонії нагородження переможців конкурсу журналістського конкурсу. Дипломи переможців від ІСАР Єднання та грошову винагороду 940 євро еквівалентно у гривні отримали:
«Відновлення – це важка тема, але про неї треба писати. Перемога у цьому конкурсі – це своєрідне визнання нашої роботи. Для нас, журналістів, важливо знати, що ми робимо щось правильне і корисне для суспільства. Інколи ти запитуєш себе, чи зробив ти хороший матеріал? І перемога у конкурсі ІСАР Єднання – це свідчення того, що ти рухаєшся у правильному напрямку», – сказала Юлія Бойченко під час нагородження переможців.
Конкурс «Відновлення України: шлях до єдності» проводився в рамках проєкту «Зміцнення потенціалу місцевих і регіональних журналістів з інформування про відновлення та євроінтеграцію України», який реалізує ІСАР Єднання за фінансової підтримки Євросоюзу та Німецького фонду Маршалла США.
26 квітня 2024 року відбулася підсумкова зустріч спільноти ОГС «Відновлення», під час якої учасники представили напрацювання, дослідження, зміни у громадах та бачення спільного майбутнього.
Нагадаємо, що Спільнота ОГС «Відновлення» розпочала своє становлення влітку 2023 року й об’єднала 54 потужні, вмотивовані ОГС (з-поміж 172 ОГС, що висловили зацікавленість).
Ключові напрямки діяльності Спільноти:
Оцінка спроможностей проєкту «Спільнота ОГС «Відновлення» вказала на успіх ініціативи: 80% її учасників мають зміни у діяльності, 70% - покращили чи налагодили співпрацю в межах проєкту та поза ним, 40% - розширили експертизу або напрямки діяльності своїх ОГС.
Спільнота продовжить свою діяльність з урахуванням потреб громад та в межах підписаного сьогодні «Меморандуму про співпрацю в Спільноті ОГС «Відновлення».
Україна потребує героїв і вони, абсолютно точно, народжуються саме у громадах. Результати дослідження щодо залучення мешканців до прийняття рішень, представлені учасникам заходу дослідниками: Юрієм Путрею та Іваном Красіковим (ГО «Проти корупції», ГО «Люстраційна Антикорупційна Рада Придніпров'я»), підтверджують дану тезу та готовність українців бути залученими до процесів відновлення: найактивнішими визначено категорію громадян у віці 22-35 років, що мають сім'ї, власні домогосподарства. Результати дослідження будуть оприлюднені на сайті Дому громадянського суспільства: https://home.ednannia.ua/
Проєкт «Спільнота ОГС «Відновлення» став можливим за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.
Журі конкурсу журналістських робіт на краще висвітлення теми відновлення України та євроінтеграції серед журналістів регіональних ЗМІ та місцевих видань «Відновлення України: шлях до єдності» визначило переможців. З-поміж 61 роботи, що були допущені до конкурсу, журі визначило по одній найкращій у кожній з чотирьох номінацій.
У номінації «Найкращий аналітичний матеріал «Зміни у фокусі» переможцем визнано матеріал «Зруйнована ціла історія». Якою буде доля миколаївського ліцею №60?» (авторка - Юлія Бойченко), що опублікований у виданні «НикВести» (Миколаївська область) 2 квітня 2024 року.
У номінації «Найкращий репортаж «Об’єктивний погляд» найкращим визнано матеріал «Новоселівка: як живуть люди у модульному містечку, і кому вже встановили нове житло» (авторка - Наталія Найдюк), що опублікований у виданні «Сайт міста Чернігова - 0462» (Чернігівська область) 16 березня 2024 року.
У номінації «Найкращий матеріал молодого журналіста «Молода акула» (відзнака за матеріал на тему відбудови/відновлення України та євроінтеграції, створений молодими журналістами) найкращим визнано матеріал «Прощатись буде боляче, але ми готові». Що чекає на розбомблену будівлю палацу культури «Корабельний» в Миколаєві» (авторка - Аліса Мелікадамян), що опублікований у виданні «НикВести», (Миколаївська область) 12 березня 2024 року.
У номінації «Спеціальна номінація «Громадський вплив» найкращим визнано матеріал «На Сумщині пенсіонер встановив на своєму городі вітряки і забезпечує домогосподарство електрикою» (авторський колектив: журналістка Євгенія Павлова, відеооператор Вадим Бондарєв та творчий колектив КП «Телерадіокомпанія «Акцент» (директорка – Ганна Дяглева), що опублікований у офіційному ютуб-каналі ТРК Акцент НОВИНИ Шостка (Сумська область).
У номінації «Найкращий інформаційно-аналітичний блок «Візуалізація перетворень» переможець не був визначений журі, оскільки на номінацію подана лише одна робота, яка була дискваліфікована журі через невідповідність умовам конкурсу.
Тож, ІСАР Єднання вирішив відзначити спеціальною премією роботу «Для відбудови Харкова необхідно розвивати громаду: розмова з місцевим урбаністом Павлом Храмовим» (авторка - Дар’я Лобанок) за найкраще висвітлення бачення перспектив відновлення українських міст з залученням громадськості. Робота була опублікована на незалежній медіаплатформі з Харкова «Ґвара Медіа» (Харківська область) 10 квітня 2024 року.
Кожен з переможців у відповідній номінації та авторка, відзначена спеціальною премією ІСАР Єднання, отримають грошову винагороду.
Вітаємо переможців конкурсу! Про час та формат церемонії нагородження переможців повідомимо окремо.
Конкурс проводився в рамках проєкту «Зміцнення потенціалу місцевих і регіональних журналістів з інформування про відновлення та євроінтеграцію України», який реалізує ІСАР Єднання за фінансової підтримки Євросоюзу та Німецького фонду Маршалла США.
ІСАР Єднання став офіційним партнером підготовчої конференції “Діаспора та глобальна українська спільнота - міцні партнери у відновленні України”, яку проведуть 19-20 квітня 2024 року у Берліні напередодні URC2024.
Мета заходу, який ініціювали Alliance of Ukrainian Organizations, Open Platform e.V., CRISP e.V. та інші організації, - підсвітити важливість співпраці між українським громадянським суспільством, німецькими урядовими структурами та українською діаспорою та світовим українством як у контексті привоєнного та повоєнного відновлення України, так і для майбутнього вступу України до Європейського Союзу.
У конференції візьмуть участь близько 120 представників та представниць діаспорських та українських ГО, а також делегати з Посольства України в Німеччині, МЗС України, Міністерства молоді і спорту, МЗС Німеччини та Федерального міністерства економічної співпраці Німеччини.
ІСАР Єднання на заході представлятиме Леся Огризко, заступниця керівника проекту USAID “Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства”.
ІСАР Єднання - це організація, яка впродовж 25 років розвиває українське громадянське суспільство. Ми системно посилюємо ініціативи для розбудови демократії в Україні та щороку розподіляємо від 200 до 500 грантів для реалізації суспільно-корисних проєктів по всій території України.
Співробітництво в організації згаданої вище конференції здійснюється у межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства України», що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку.
В національному інформагентстві «Укрінформ» відбувся круглий стіл з презентацією результатів соціологічного дослідження підтриманого ІСАР Єднання та реалізованого аналітичним центром «Соціоконсалтинг»: «Дієвість політики підтримки економічної активності жінок-ВПО», 02 квітня 2024 року, повний текст дослідження за посиланням.
Проблема, яка потребує вирішення.
Проблема соціальної інтеграції внутрішньо переміщених осіб (далі – ВПО) в Україні постала ще у 2014 році. Проте з початком повномасштабного вторгнення росії набула зовсім інших масштабів.
Державна політика з підтримки зайнятості ВПО спирається здебільшого на нормативно-правову базу, затверджену ще до повномасштабного вторгнення, а отже не покриває запитів й не вирішує питання зайнятості ВПО.
Попри значну кількість програм, які реалізуються державою, міжнародними і вітчизняними неурядовими організаціями, потреба у таких програмах задовольняється не повною мірою, вони носять переважно локальний характер, а інформація про них не є загальнодоступною.
Про механізми проведення дослідження.
Дослідження проводилося серед 500 жінок-ВПО віком 18-59 років у середині 2023 року у форматі фокус-груп та індивідуальних особистих інтерв’ю face-to-face в місцях компактного проживання ВПО.
Регіональна структура вибірки відповідає статистиці МОМ. Серед респонденток на достатньому рівні представлені жінки усіх вікових груп і різних типів населених пунктів. При опитуванні були витримані квоти за типом зайнятості: 62% опитаних становлять наймані працівниці, 16% – підприємиці (в т. ч. зареєстровані як ФОП або ні), 22% – непрацюючі жінки. Відповідно, зібрані дані дозволяють належним чином проаналізувати потреби та проблеми, з якими стикаються на ринку праці різні групи жінок-ВПО.
Що показали результати проєкту?
Директорка аналітичного центру «Соціоконсалтинг» Ірина Демченко під час презентації в Укрінформ зазначила, що потенціал жінок-ВПО у якості робочої сили є високим. Вони мають досить високий рівень освіти/фахової підготовки: 52% опитаних мають вищу освіту, 37% – середню спеціальну. Переважна більшість жінок бажають працювати. Понад три чверті (78%) опитаних намагалися знайти роботу на новому місці проживання.
Лише 2% респонденток зазначили, що вони просто не хочуть працювати.
Найбільш уразливі групи жінок-ВПО на ринку праці це жінки передпенсійного віку, які часто стикаються із ейджизмом; жінки, які мають дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, а також жінки із невисоким рівнем освіти.
Більшість заходів зі сприяння працевлаштуванню ВПО входять до повноважень Державної служби зайнятості. Водночас згідно відповідей респонденток, досвід взаємодії із нею є вкрай неоднозначним. Кожна друга їх клієнтка з числа опитаних зазначила, що не отримала жодної допомоги.
Дуже низька поінформованість жінок про спеціальні заходи та програми, які сприяють зайнятості ВПО, складає до 40% опитаних респонденток, а кількість тих, хто має досвід участі в таких програмах ще менший.
Робота за наймом.
Більшість жінок, які працюють за наймом, в цілому задоволені ставленням колег/клієнтів (91%) і роботодавця/керівника (83%), а також умовами праці, включаючи територіальне розташування (80%) і режим роботи (77%). Частка незадоволених цими аспектами роботи не перевищує 7%. Водночас кожна п’ята жінка працює на посаді, яка не відповідає її освіті/рівню кваліфікації. Також значна частина респонденток незадоволені (18%) або задоволені частково (44%) рівнем оплати праці. Найгірше серед усіх складових трудової діяльності оцінили респондентки перспективи кар’єрного та професійного зростання: лише 40% – задоволені, 26% – частково задоволені, 34% – не задоволені ними.
У ході глибинних інтерв’ю та фокус-груп жінки-ВПО зазначали, що після переїзду більшість із них зіткнулися із двома найбільш гострими проблемами на ринку праці. Йдеться про брак вакансій загалом, а також про низький рівень оплати праці на наявних вакансіях.
Ведення бізнесу.
Близько чверті жінок-підприємиць (включаючи тих, хто зареєстрований як ФОП, а також жінок-фрілансерок) зазначили, що їхній бізнес є релокованим (27%). Проте більшість опитаних започаткували власну справу вже після переїзду – 66%.
Абсолютна більшість жінок-підприємиць зайняті у сферах, які не потребують значних капіталовкладень, а саме у торгівлі, консультаційних, освітніх та інших інтелектуальних послугах, а також у сфері краси та здоров’я.
Матеріальне становище жінок-ВПО.
Загалом всі респондентки зазначили, що їхні родини живуть скромно: лише 4% від усіх опитаних зазначили про відсутність матеріальних проблем, 40% – відмітили, що їм вистачає грошей на поточні витрати, але купити товари тривалого користування складно. Матеріальне становище суттєво залежить від типу зайнятості респонденток. Зокрема, понад три чверті (76%) непрацюючих респонденток знаходяться на межі фізичного виживання, не маючи грошей навіть на задоволення базових потреб: їжа, одяг.
Замість висновків.
На сьогодні в Україні відсутня ефективна державна політика сприяння економічній активності ВПО загалом, і жінок-ВПО зокрема.
Нагальною потребою є формування більш дієвої національної політики сприяння економічної активності ВПО, передусім жінок. Для цього попри воєнні та макроекономічні виклики існують чималі резерви, враховуючи зацікавленість роботодавців, підтримку міжнародних та українських організацій, організаційний та інтелектуальний потенціал самих ВПО.
Проєкт реалізовано АЦ «Соціоконсалтинг» за підтримки ІСАР Єднання у межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства», що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку.
Завершився прийом заявок на конкурс журналістських робіт на краще висвітлення теми відновлення України та євроінтеграції серед журналістів «Відновлення України: шлях до єдності». Відсьогодні журі починає оцінювати конкурсні заявки. Всього за перемогу змагатиметься 51 журналіст.
До оргкомітету конкурсу надійшло 70 заявок від 59 журналістів регіональних ЗМІ та місцевих видань. За умовами конкурсу кожен журналіст міг надіслати до трьох робіт за тематикою конкурсу, опублікованих протягом 2024 року. До конкурсу допущено 61 журналістський матеріал. Ще 9 заявок від восьми журналістів не були допущені до конкурсу, оскільки не відповідали конкурсним вимогам.
Метою конкурсу є підтримка та стимулювання якісного та об'єктивного журналістського висвітлення теми відновлення України та процесу її євроінтеграції. Конкурс проводиться у п’яти номінаціях: найкращий аналітичний матеріал «Зміни у фокусі», найкращий репортаж «Об’єктивний погляд», найкращий інформаційно-аналітичний блок «Візуалізація перетворень», найкращий матеріал молодого журналіста «Молода акула», cпеціальна номінація «Громадський вплив».
Переможець у кожній номінації отримає грошову винагороду 940 євро, еквівалентно у гривні, згідно законодавства України.
Конкурс проводиться в рамках проєкту «Зміцнення потенціалу місцевих і регіональних журналістів з інформування про відновлення та євроінтеграцію України», який реалізує ІСАР Єднання за фінансової підтримки Євросоюзу та Німецького фонду Маршалла США.