fbpx
Безкоштовна лінія для питань щодо грантових конкурсів 0 800 50 77 45

Що ми робимо

Пошук ресурсів – важлива складова діяльності громадських організацій. Тому, ми зібрали для вас найпоширеніші інструменти фандрейзингу в одному місці. Доцільність використання того чи іншого інструменту залежить від конкретної ситуації. Ви завжди можете адаптувати їх під себе, експериментувати, проявляти свій креатив та оригінальність. Хай вони допомагають вам на шляху до самозарадності вашої організації.

ДОНОРСЬКА ДОПОМОГА
Найбільш поширена форма фінансування проєктів донорськими організаціями – гранти. Також підтримка може бути наданою у вигляді: стипендії на навчання, експертної (консультативної) допомоги, технологій, обладнання тощо.
Переваги: Донорська підтримка – гарна можливість для організацій зростати інституційно та професійно, розширити коло зав’язків та співпраці. Разом із грошовою підтримкою ідеї, працівники організації можуть отримувати ще й винагороду за свою роботу у межах проєкту.
Недоліки: Отримати кошти на реалізацію свого проєкту організації можуть у випадку перемоги у грантовій програмі-конкурсі. До недоліків можна віднести та часовий проміжок. Оскільки сума гранту розрахована виключно на термін реалізації проєкту, яка залежить від умов конкурсу. Далі організації мають шукати нові можливості або новий грант.
Варто зауважити, що підтримка міжнародних донорських організацій не вічна, тому громадським організаціям важливо шукати й додаткові джерела надходження ресурсів аби стати самозарадними.

ДЕРЖАВНЕ ФІНАНСУВАННЯ або УЧАСТЬ У ПРОЄКТАХ, ЯКІ ФІНАНСУЄ ДЕРЖАВА
Для держави вигідне функціонування громадянського суспільства, адже вона делегує їм частину власних повноважень.
Переваги: Основа для соціального партнерства між державними структурами та громадським сектором, розвиток взаємного інтересу, спільний вектор, розуміння необхідності довгострокового співробітництва.
Недоліки: Елементи суб’єктивізму при розподілі держфінансування на користь громадських організацій.

ПІДТРИМКА БІЗНЕСУ, МЕЦЕНАТІВ
Шукайте тих, з ким у вас збігаються цінності. У роботі з цим інструментом працює підхід «залучати, а не просити пожертву».
Переваги: Ресурси – це не лише гроші. З бізнесом можна домовитися про допомогу у формі їхніх продуктів чи послуг, які можуть бути важливими для проведення вашої події. І часто зробити це значно простіше. Пам’ятайте, що співпраця будується на взаємній користі.
До переваг також можна віднести корпоративну культуру компанії. Коли ви залучаєте її працівників у якості волонтерів для певної події. Для вас це додаткова допомога, для компанії – чудовий тімбілдінг.
Недоліки: Бізнесу важливо мати свою вигоду. Тому шукайте, чим ви можете його зацікавити.

ФАНДРЕЙЗИНГОВІ ЗАХОДИ
Організовуйте спеціальні заходи щодо збору коштів. Це можуть бути: благодійні вечори, ярмарки, концерти, спортивні змагання, аукціони, покази, виставки, розпродаж сувенірної продукції та атрибутів з певними меседжами чи символікою тощо. Усе залежить від вашого креативу та спроможності.
Переваги: Корисні знайомства та цікаві зустрічі з багатьма однодумцями та потенційними донорами в одному місці. Підвищення впізнаваності вашої організації.
Недоліки: Підготовка до цих подій потребує певних ресурсів та часу. Також ви не знаєте наперед скільки коштів вам вдасться залучити.

РЕКЛАМА. КАМПАНІЇ
Створюйте суспільний вплив, пояснюйте цілі та особливості діяльності вашої організації за допомогою рекламних заходів, престурів тощо.
Переваги: Реклама може охопити ширшу аудиторію. Це і звернення до засобів масової інформації, розміщення банерів на інтернет-порталах, показ відеороликів на тематичних подіях, рекламні щити, сіті-лайти, плакати, буклети, календарі, розсилка електронною поштою.
Недоліки: Хоч цей інструмент і охоплює більшу аудиторію, але вважається малоефективним. Одна з причин – відсутність живого контакту. Але ви можете його додати проявивши свій креатив.

КРАУДФАНДИНГ та ФАНДРЕЙЗИНГОВІ ПОРТАЛИ
Щоб зібрати кошти за допомогою цього інструменту повинна бути чітко сформована мета, визначена певна сума коштів, яка необхідна для розв'язання задачі. Обов’язковий етап – на що і скільки було витрачено коштів.
Переваги: синергія, співпраця різного кола людей, які об’єднуються разом спрямовуючи свої кошти та ресурси на підтримку зусиль інших людей, волонтерських груп та організацій.
Недоліки: Ідея, яка розгорнуто публікується на платформі є вразливою до копіювання та перехоплення іншими. Щоб ідея отримала підтримку від людей, вона має бути повністю розкритою на інтернет-платформі.

СОЦІАЛЬНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО
Це унікальна можливість поєднання соціальної місії з бажанням заробити гроші, надаючи певні послуги та продаючи товари. Прибутки соціального підприємства спрямовуються на розвиток бізнесу, громадської діяльності чи на розв'язання суспільних проблем.
Переваги: Такі підприємства можуть створювати соціальну цінність та бути прибутковими одночасно. Саме соціальна складова є конкурентною перевагою соціального підприємництва над іншими бізнесами. На неї слід зважати під час розробки дослідження цільової аудиторії та розробки маркетингової стратегії.
Недоліки: На жаль, на сьогодні в Україні діяльність соціальних підприємств юридично не визнана у правовому полі. Але навіть не дивлячись на це, воно досить успішно функціонує.