Війна ускладнює процес навчання учням та вчителям по всій Україні, але особливі виклики вона ставить перед навчально-виховними закладами для дітей з особливими освітніми потребами, оскільки питання дотримання належного рівня інклюзивності гостро стояло в нашій країні й до цього.
БФ «Право на захист» за підтримки ІСАР Єднання в межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства» провів унікальне дослідження, яке одне із перших містить систематизовану інформацію щодо створення та функціонування безпечного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами в умовах війни, паралельно із реформуванням цієї сфери.
Дослідники об’їздили школи в Дніпропетровській, Кіровоградській та Полтавській областях та перевірили не лише наявність та облаштування укриттів, але і створення безпечних освітніх середовищ там загалом. Вони виявили, що більшість укриттів у школах для дітей з особливими навчальними потребами не відповідають стандартам безпеки та доступності. Однак активне залучення додаткових ресурсів поза бюджетним фінансуванням дозволило частково створити умови для нічного перебування дітей, які утримуються в пансіоні. Дослідники поміж іншого рекомендують залучити самих дітей, їхніх законних представників та громадські організації до планування заходів безпеки та визначення потреб дітей на рівні навчально-виховних закладів.
З повним текстом дослідження можна ознайомитись в Аналітичній бібліотеці ІСАР Єднання.
ІСАР Єднання кожен тиждень планує знайомити вас із цікавими дослідженнями, які були проведені в межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства», який реалізовується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID).