fbpx
Безкоштовна лінія для питань щодо грантових конкурсів 0 800 50 77 45

Вони самостійно управляють проєктами, залучають ресурси, приймають фінансові рішення, розвивають лідерські та комунікаційні навички і вміння працювати в команді, пропонують та реалізовують власні ідеї покращення життя у громаді, беруть участь у зустрічах та конференціях, проводять зустрічі, пишуть листи, працюють для поліпшення якості життя там, де живуть. 

І хоч молоді команди – підлітки, вони уже… 

Уже опановують унікальну модель під назвою – Молодіжний банк ініціатив (МБІ), який всебічно залучає молодь до громадської активності. Ще одна із важливих цінностей – швидко та ефективно встановити порозуміння поколінь у громаді. 

Завдяки цьому вони створюють лабораторію соціальних інновацій, молодіжний екоклуб, відкривають громадський простір, оздоровлюють вуличне мистецтво, вчать молодь розписувати мурали, проводять круглі столи задля запобігання насильству, аукціони добра, облаштовують велопарковки, посилюють взаємодію і комунікацію між населенням, поліцією та місцевою владою і багато іншого. 

Як ця модель функціонує? 

Громадська організація, яка є координатором, відбирає молодих людей віком 14-25 років – агентів змін. Молодь у свою чергу вивчає проблеми у громаді, збирає кошти, домовляється з владою. Самі проводять конкурси проєктів серед інших підлітків. Моніторять і оцінюють якість проєктів.  

Молодь сама вирішує, які саме проєкти реалізовувати. Для цього створюється грантовий комітет, до якого входять небайдужі молоді люди. Такий комітет визначається з пріоритетами грантового конкурсу, затверджує засади його проведення, залучає додаткове фінансування у разі потреби, проводить рекламну кампанію, відбирає найкращі та найактуальніші заявки. 

Нижче наводимо успішні приклади проєктів, які реалізовує молодь на місцях. Їх координує "Національна мережа розвитку локальної філантропії.

 

МБІ Березані «NEW WAY» - Проєкт «Розправ свої крила» 

Молодь взялася реставрувати літак на площі Березані, який був пошкоджений вандалами. А навколо цієї з часом території з’явиться безпечне, комфортне місце для дозвілля молоді. 

IMG 20220107 152819 879

Стратегія залучення ресурсів: ефективним каналом комунікації для залучення ресурсів молодь обрала соціальні мережі. До реалізації проєкту долучилися влада, бізнес та жителі громади. Окремо проводилися зустрічі з місцевими бізнесменами. Завдяки спільним зусиллям, літак поступово відновлює свою велич. 

IMG 20220107 152822 201

Загальний результат станом на сьогодні: молодь зібрала понад 11 тисяч гривень. Це дозволило розпочати початкові роботи. Аби просунутися далі, була розроблена стратегія залучення додаткових коштів.  

 

МБІ Вознесенська – проєкт «Арт-Місто» 

Свої роблять для своїх. Ця молодіжна ініціатива спрямована на те, щоб задовольнити відразу дві потреби:  підтримати молодь, яка займається графічним дизайном, та створити графіті на стіні Вознесенського міського центру первинної медико-санітарної допомоги. Аби задум став реальністю,   розпочато збір коштів на графічне приладдя. Ідея сподобалася громаді і проєкт планують впровадити  і на  інших локаціях. 

IMG 20220107 152254 533

Стратегія залучення ресурсів: для реалізації цієї ідеї застосовано кілька робочих інструментів – поширення інформації про збір коштів у соціальних мережах, зустрічі з представниками бізнесу та проведення фандрейзингових заходів. 

Так, до Дня незалежності МБІ організував майстер-клас із виготовлення флікерів. До події долучилися жителі громади. Завдяки цій ініціативі вдалося зібрати майже 4 тисячі гривень. 

IMG 20211013 121633 728

Ще однією фандрейзинговою подією стала квест-екскурсія «Музейні таємниці» у художньому музеї імені Кібрика. Захід відбувався  ввечері, після закриття. Вартість вхідного квитка склала 130 гривень. Так, завдяки «пошуку скарбів», розгадуванню хитромудрих загадок та головоломок, команда залучила майже 5 тисяч гривень. 

IMG 20211015 151445 090

Загальний результат на цей час: завдяки співпраці та креативним підходам було зібрано 20 тисяч гривень. Ухвалено ескіз для муралу. 

 

МБІ Новояворівська – проєкт «Безпечні велопарковки» 

Велосипедним парковкам у Новоярівській громаді бути. З’являться вони біля навчальних закладів. Перший збір коштів направлений на облаштування велоінфраструктури біля Старицької школи імені Костіва. 

IMG 20220107 152037 369

Але на цьому молодь не збирається зупинятися. МБІ має намір облаштувати безпечні велопарковки на території усіх навчальних закладів громади. 

IMG 20220107 152052 226

Стратегія залучення ресурсів: Поширення інформації про збір коштів здійснюється через соціальні мережі. Аби наблизити мрію до реальності молодь проводить зустрічі з представниками бізнесу та влади, організовує фандрейзингові заходи. Наприклад, власними силами готує печиво та продає його на міському ярмарку. Завдяки продажу смаколиків команді вдалося залучити понад 2 тисячі гривень. 

IMG b288964f7a5a093308340cc98a7c651a V

IMG 67f3b556723ab81e3cc1c1e2b4fa2cdd V

Загальний результат кампанії на сьогодні: молодь зібрала майже 10 тисяч гривень. Ще 14 тисяч залучено у співфінансуванні від влади. Усі матеріали закуплено та реалізовано. 

 

МБІ Рівного «YungRivne» – проєкт «Healthy Street Art» 

Виявити потенційно небезпечні акти вандалізму і замінити їх на мистецькі арти. Цим займається молодь Рівного, яка влаштувала масштабний челендж для виявлення написів, що пропагують наркотики. Команда створила google-карти, за допомогою яких збирає інформацію та оперативно передає дані у правоохоронні органи. Згідно з дослідженням проблеми, стало зрозуміло, що телеграм канали наразі є неактивними та служать більше пропагандистській меті. Тому на місцях вандалізму талановита молодь створює власний стріт-арт, за допомогою якого популяризує своє місто, а автори найкращих робіт отримують нагороди за свої мистецькі роботи. 

IMG 20220107 152543 037

Стратегія залучення ресурсів: Каналом комунікації стали соціальні мережі. З відкритих подій молодь провела ігри з фінансової грамотності та молодіжні вечори. До збору коштів у цій фандрейзинговій кампанії залучено локальний бізнес та підприємців. 

Загальний результат на сьогодні: загалом на фарбу, пензлі, трафарети та захисні засоби зібрано 30 тисяч гривень. 

 

МБІ м. Бар «МБІ fly» - проєкт «Молодь запитує» 

Цим проєктом команда прагне розширити свої можливості для самореалізації молоді. Планується, що вихідні проходитимуть на відкритих територіях – у парках та на площах із публічними обговореннями важливих тем громади – здоров’я, кар’єра, працевлаштування тощо. Також у планах інтерв’ю з успішними людьми та зустрічі з експертами. 

Фандрейзингова кампанія спрямована на залучення коштів для закупівлі мікрофону, мініколонки, виготовлення бренд-банеру та облаштування спеціального освітлення для прямих трансляцій. 

Стратегія залучення ресурсів: джерелом надходження ресурсів стали місцеві підприємці, які підтримали молодіжну ініціативу. 

Результат на цей час: на реалізацію проєкту зібрано понад 11 тисяч гривень. 

 

МБІ Стрия – проєкт «ЕКОС – екологія, комунікація, освіта, самоорганізація» 

Молодь взялася за розв'язання екологічної проблеми у своїй громаді. Почали з просвітницької кампанії щодо екологічної поведінки мешканців. Наступний крок – збір макулатури, виготовлення крафтового паперу та налагодження сталого виробництва паперових пакетів-торбинок. 

Зібрані кошти підуть на придбання елементарного обладнання для виробництва (розрізання та склеювання). 

Стратегія залучення ресурсів: для реалізації ідеї молодь звернулася по допомогу до підприємців міста та жителів громади. 

Результат на тепер: зібрано майже 30 тисяч гривень. Розпочато реалізацію проєкту. 

 

МБІ Доманівки – проєкт «Парк відпочинку» 

У селі Зелений Яр з’явиться територія для молодіжного дозвілля та дитячого відпочинку. Її планують облаштувати біля місцевого Будинку культури. 

На зібрані кошти заплановано закупити необхідні матеріали: дерев’яні та металеві конструкції, фарбу, пензлі. 

Стратегія залучення ресурсів: фінансово молодіжний проєкт підтримують представники бізнесу та влади. Інформація про збір поширюється через соціальні мережі. 

Результат на сьогодні: спільними зусиллями зібрано понад 10 тисяч гривень. 

 

Це лиш частина тих проєктів, які реалізовує молодь на місцях. За бажанням ви також можете долучитися до розвитку Молодіжного банку ініціатив і навіть зайняти своє місце в команді. Більше інформації про це можна знайти тут

Також можна переглянути анімаційний ролик про Молодіжний банк ініціатив, як інструмент фандрейзингу.