Після початку повномасштабного вторгнення та закриття авіасполучення, автобуси та автомобілі стали справжніми рятівниками для понад чотирьох мільйонів українців, які шукали безпеки за кордоном.
Інститут законодавчих ідей за підтримки ІСАР Єднання в межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства України» дослідив механізми проведення перевірок автобусних і автомобільних перевезень пасажирів. Аналіз виявив низку системних недоліків, зокрема − відсутність порядку розгляду скарг перевізників та диференціації штрафів залежно від тяжкості вчиненого порушення, можливість ухвалення посадовою особою рішення за результатами розгляду справи на власний розсуд чи функціонування неефективної системи оскарження результатів перевірок.
Як наслідок, деякі перевізники зазнають необґрунтованого тиску з боку інспекторів, що ставить під загрозу чесну конкуренцію на ринку. Для подолання недоліків експерти радять переглянути чинне законодавство та підходи до проведення рейдових перевірок, впровадити цифровізацію процесів, посилити внутрішній контроль та забезпечити прозорість роботи інспекторів.
Ці кроки допоможуть не тільки зменшити корупційні ризики, а і створити більш надійну та зрозумілу систему для перевізників, що стане важливим поштовхом для залучення інвестицій у цю галузь.
З повним текстом дослідження можна ознайомитись в Аналітичній бібліотеці ІСАР Єднання.
ІСАР Єднання кожен тиждень планує знайомити вас із цікавими дослідженнями, які були проведені в межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства», який реалізовується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID).